Данас и сутра: полагање за двојезична одељења у основној школи са појачаном наставом француског језика

  • Blog

Основна школа „Владислав Рибникар“, Београд, Србија

Све нас спаја велика ствар – наша је школа Рибникар!

Основна школа „Владислав Рибникар“ налази се у самом центру Београда, у старој градској четврти Врачар.

Школа је основана 1975. године и носи име Владислава Рибникара, оснивача првог спрског дневног листа Политика.

Данас, школа има око 1000 ученика распоређених у 45 одељења од првог до осмог разреда.

Наставу држи 25 учитеља и 59 професора различитих предмета.

Двојезична одељења основана су 2004. године захваљујући успостављању партнерства са Министарством просвете Републике Србије, заснованом на Фонду приоритетне солидарности из 2001. године.

Као установа у којој се појачана настава француског језика остварује већ више од 40 година,  основна школа „Владислав Рибникар“ била је природно место за развијање модела двојезичне наставе у Србији. Сви њени ученици, наиме, уче француски језик од првог до осмог разреда са фондом од шест часова недељно.

Двојезична настава изводи се у седмом и осмом разреду. Број часова француског језика истоветан је као и у осталим одељењима, али ученици имају шест часова нејезичких предмета на француском језику, што недељно чини 12 часова на француском језику, то јест, трећину укупног недељног фонда.   

Да би се уписали у двојезична одељења, заинтересовани ученици полажу тест из француског језика којим се проверавају четири компетенције: разумевање говора и усмено изражавање, разумевање писаног текста и писмено изражавање. Да би били примљени, кандидати треба да покажу овладаност рецептивним компетенцијама на нивоу А2+ и продуктивним компетенцијама на нивоу А2. У двојезичној настави користе се искључиво уџбеници и приручници француских издавача, као и аутентични материјали из франкофоних медија. Поред тога, захваљујући оснивању и опремању документационог центра по француском моделу (CDI, то јест, Centre de documentation et d’information), школа располаже богатим педагошким материјалом: делима општег типа, уџбеницима, аутентичним и аудиовизуелним материјалима – који су на располагању наставника и ученика, како за рад на часу тако и за индивидуалну употребу.
Треба истаћи и допринос француског асистента, који у сваком двојезичном одељењу држи наставу једном недељно.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *